fbpx
Home » Veelgestelde vragen bij seizoenkaartverkoop

Veelgestelde vragen bij seizoenkaartverkoop

Zijn er nog Denis Neville-tribune seizoenkaarten te koop?

Er gaan op zaterdag 3 juli 185 Denis Neville-tribune seizoenkaarten in de verkoop. Er blijven daarnaast 100 kaarten beschikbaar per wedstrijd voor losse verkoop.

Kan ik mijn seizoenkaart nog verlengen?

Het is niet meer mogelijk om jouw seizoenkaart te verlengen. De verlengingsperiode liep tot vrijdag 2 juli 17:00 uur. Uiteraard is het wel mogelijk om een nieuwe seizoenkaart aan te schaffen. Kijk voor de beschikbare plaatsen op www.spartakaartje.nl

Hoe werkt de 10 wedstrijden garantie?

De vooruitzichten dat het bezoeken van het stadion bij de start van het nieuwe seizoen weer kan zijn goed. Echter kunnen we helaas geen garanties geven. Daarom ga je bij de aanschaf van jouw seizoenkaart ermee akkoord dat er geen restitutie is als je tien wedstrijden (Eredivisie en KNVB Beker t/m 1/16e finale) kan bezoeken. Mocht dit onverhoopt, door coronamaatregelen opgelegd door de overheid, niet mogelijk zijn geweest, ontvang je aan het eind van het seizoen een voucher van 40% van de prijs van de seizoenkaart. Deze voucher kan uitsluitend gebruikt worden voor de aanschaf van een seizoenkaart 2022/2023 of voor merchandise. Er is géén mogelijkheid tot geldelijke restitutie.

Wanneer gelden de Corona maatregelen opgelegd door de overheid? (i.v.m. 10 wedstrijden garantie)

Indien je de mogelijkheid hebt om een thuiswedstrijd van Sparta te bezoeken als seizoenkaarthouder, ongeacht of dit met testen of andere aanvullende maatregelen vanuit de overheid is, dan geldt dat als 1 van de 10 wedstrijden die je hebt kunnen bezoeken.

Komt er dit seizoen ook losse kaartverkoop?

Sparta Rotterdam zal zich, net als alle andere evenementenlocaties, moeten aanpassen qua toegangsbeleid in het nieuwe voetbalseizoen. Het kan dan ook mogelijk zijn dat er stoelen vrijgehouden moeten worden, dat je op een andere stoel moet plaatsnemen of dat er niet voldoende stoelen beschikbaar zijn om iedereen toe te laten. Hier is nog geen duidelijkheid over, echter is er goede hoop dat de situatie halverwege augustus, wanneer normaal gesproken de competitie start, er een stuk rooskleuriger uitziet dan nu.

Ook de tarieven voor eventuele losse kaartverkoop zijn nog niet vastgesteld. Deze prijsstelling zal ook afhankelijk zijn van de beschikbaarheid waarbij het niet uitgesloten is dat bij beperkt aanbod dit tarief dan ook hoger zal zijn dan gebruikelijk.

Kan ik plaatsnemen op mijn gekochte plaats?

Het is mogelijk dat er stoelen vrijgehouden moeten worden, waardoor je op een andere stoel of tribune dient plaats te nemen. Dit is echter alleen het geval als er ter zijne tijd nog restricties zijn bij stadionbezoek i.v.m. de coronamaatregelen.

Tot wanneer is mijn eigen plaats gereserveerd? (Inmiddels verlopen)

Jouw huidige plaats is gereserveerd tot vrijdag 2 juli 17:00 uur. Vanaf zaterdag 3 juli start de verkoop van de niet-verlengde plaatsen.

Is het mogelijk om extra of nieuwe seizoenkaarten te kopen?

Het is mogelijk om extra of nieuwe seizoenkaarten te kopen. Echter geldt dan wel dat de keuze beperkt is, omdat veel seizoenkaarthouders tot 2 juli 17:00 uur hun eigen plaats mogen verlengen. Vanaf de start van de
verkoop zijn de volgende plaatsen beschikbaar:
- 250 Denis Neville-tribune plaatsen (uitsluitend bij de Sparta Fanshop)
- Kasteeltribune vooral beschikbare plekken op vak 23 en 24A/B.
- Tonny van Ede-tribune vooral beschikbare plekken op vak 1A/B en beperkt op vak 2.
- 250 Bok de Korver-tribune plaatsen (uitsluitend bij de Sparta Fanshop)

Kan ik ook een seizoenkaart Denis Neville-tribune online kopen?

Vanaf zaterdag 3 juli is het wel mogelijk om online een extra seizoenkaart voor deze tribune aan te schaffen.

Ik bestel mijn seizoenkaart online , maar het systeem loopt vast. Wat moet ik doen?

Mocht er iets misgaan tijdens het bestelproces, dan kan dat meerdere oorzaken hebben. Houd er rekening mee dat het systeem de bestelling 30 minuten in het winkelwagentje vasthoudt, voordat jij de reservering weer kan zien en het opnieuw kan proberen. Mocht dit wederom niet lukken, dan kan je het beste contact opnemen via ticketing@spartarotterdam.nl Vermeld in een e-mail jouw klantnummer, NAW-gegevens en tegen welk probleem je aanloopt.

Is het mogelijk om mijn seizoenkaart via incasso of in termijnen te betalen?

Allebei de opties zijn helaas niet mogelijk.

Vanaf welke datum geldt de 65+-prijs?

De prijs voor 65+’ers geldt voor supporters die op 1 juli 2021 65 jaar of ouder zijn. Voorbeeld: Ben je geboren op 3 juli 1956, dan ben je op 1 juli nog 64 jaar en kom je dit seizoen nog niet in aanmerking voor het 65+ tarief

Is het mogelijk om een seizoenkaart te kopen op een andere tribune dan dat ik dit seizoen had?

Dat is mogelijk, echter is er wel beperkte beschikbaarheid. Dit kan het beste geregeld worden in de Sparta Fanshop. Bekijk de openingstijden van de Sparta Fanshop op www.spartafanshop.nl/openingstijden

Tot welke wedstrijden biedt mijn seizoenkaart toegang?

In principe geeft je seizoenkaart toegang tot alle 17 thuiswedstrijden van de Eredivisie en de thuisduels tot en met de 1/16 finale van de KNVB-beker. Echter is Sparta afhankelijk van de maatregelen vanuit de overheid. De
seizoenkaarthouders worden hier gedurende het seizoen van op de hoogte gehouden.

Kan ik met mijn seizoenkaart extra kaarten bijkopen voor thuiswedstrijden?

Indien mogelijk is dit zeker het geval. Echter, zoals bij andere vragen ook al is aangegeven is Sparta hierin afhankelijk van de maatregelen vanuit de overheid. Dit is van invloed op hoeveel kaarten er beschikbaar komen voor de extra kaartverkoop.

Kan ik mijn seizoenkaart(en) nog annuleren nadat ik deze besteld heb?

Het is niet mogelijk om jouw bestelde seizoenkaart te annuleren. Zodra je de seizoenkaart bestelt, ga je een overeenkomst aan met Sparta. Deze overeenkomst is niet tussentijds op te zeggen.

Is het mogelijk om een factuur te ontvangen voor de bestelling van mijn seizoenkaart(en)?

Helaas is dit niet mogelijk.

Ik wil een gezinskaart bestellen. Waar kan ik dat doen?

Een gezinskaart bestellen is uitsluitend mogelijk in de Sparta Fanshop. Gezinskaarten bevinden zich op de Bok de Korver-tribune. Belangrijk is om van alle gezinsleden een kopie legitimatiebewijs mee te nemen. Online een gezinskaart bestellen is helaas, vanwege het op naam zetten van meerdere kaarten aan andere personen, niet mogelijk.

*Mocht je niet in staat zijn om langs te komen in de Fanshop voor jouw gezinskaart mail dan naar ticketing@sparta-rotterdam.nl voor een alternatief.

Ik heb een seizoenkaart gekocht met 65+ of t/m 18 jaar tarief. Kunnen andere personen ook gebruik maken van deze seizoenkaart?

Een seizoenkaart tegen een lager tarief (65+ of 0 t/m 18 jaar) geeft alleen toegang voor personen uit de desbetreffende leeftijdsgroep. Een persoon die niet in deze categorie valt kan hier geen gebruik van maken.

Kan ik mijn seizoenkaart na 2 juli nog verlengen?

Alle reserveringen verlopen om 17:00 uur op vrijdag 2 juli 2021. Het kan dus zijn dat je stoel na deze datum niet meer beschikbaar is. Vanaf zaterdag 3 juli gaan de nieuwe (verhoogde) prijzen voor de seizoenkaarten in. Wel is het uiteraard mogelijk om een nieuwe seizoenkaart aan te vragen op www.spartakaartje.nl of in de Sparta Fanshop.

Is het mogelijk om een seizoenkaart aan te schaffen voor iemand anders?

Ja, dat is mogelijk in de Sparta Fanshop. Belangrijk daarbij is wel om een (kopie)legitimatiebewijs mee te nemen, voor wie de seizoenkaart bestemd is.

Is het mogelijk om een parkeerkaart te kopen?

Het is helaas niet mogelijk om een parkeerkaart te kopen.

Kan ik een MiVa-seizoenkaart kopen?

Op dit moment is er een wachtlijst voor een MiVa-seizoenkaart i.v.m. de beperkte capaciteit.