Home » Veelgestelde vragen bij seizoenkaartverkoop

Veelgestelde vragen bij seizoenkaartverkoop

Waar kan ik mijn seizoenkaart verlengen?

Het is mogelijk om jouw seizoenkaart online te verlengen via www.spartakaartje.nl Ook is het mogelijk om jouw seizoenkaart te verlengen in de Sparta Fanshop. De actuele openingstijden van de Sparta Fanshop zijn te vinden op www.spartafanshop.nl/openingstijden.

Let op: Er mogen maximaal vijf bezoekers tegelijk in de Sparta Fanshop zijn. Kom ook niet eerder dan de in de brief genoemde adviesdatum om te verlengen en geef elkaar de ruimte.

Vanaf wanneer kan ik mijn seizoenkaart verlengen?

Het is mogelijk om jouw seizoenkaart vanaf het moment dat je jouw brief ontvangen hebt te verlengen via www.spartakaartje.nl Indien je langs de Sparta Fanshop komt, zorg dan dat je niet voor de aangegeven datum op de brief langskomt.

Ik hoor dat je een ‘In voor- en tegenspoed’ shawl ontvangt bij bestelling van een seizoenkaart. Klopt dat?

De ‘In voor- en tegenspoed’ shawl ontvang je uitsluitend indien je kiest voor de seizoenkaart ‘In voor- en tegenspoed’. In de Sparta Fanshop ontvang je hem direct. Indien je hem via Internet besteld, dan ontvang je per post een omwisselbiljet om de shawl op een later tijdstip af te halen. Dit omwisselbiljet wordt tegelijk verzonden
met jouw seizoenkaart.

Klopt het dat het tarief van de seizoenkaart gelijk is aan het tarief van afgelopen seizoen?

Indien je jouw seizoenkaart voor of op zaterdag 30 juni 2020 besteld dan is de prijs van de seizoenkaart gelijk aan die van afgelopen seizoen. Vanaf 1 juli 2020 gelden de nieuwe prijzen.

Ontvang ik een tegemoetkoming voor de vier niet gespeelde thuiswedstrijden van afgelopen seizoen?

Veel van onze supporters hebben al aangegeven geen enkele vorm van tegemoetkoming te willen ontvangen voor het niet spelen van vier thuiswedstrijden. Dat stellen wij erg op prijs. Dit toont de saamhorigheid en de clubliefde van onze fans. Toch willen wij onze seizoenkaarthouders graag individueel de mogelijkheid geven om voor een tegemoetkoming in aanmerking te komen.

Er zijn twee soorten seizoenkaarten, wat is het verschil?

Omdat er nog niet duidelijk is wanneer de nieuwe competitie zal starten en ook nog niet bekend is hoeveel supporters er toegelaten mogen worden bij wedstrijden bieden wij onze supporters de mogelijkheid om te kiezen uit twee soorten seizoenkaarten.

Seizoenkaart in voor- en tegenspoed
Deze seizoenkaart is er speciaal voor de Sparta-supporter die optimale ondersteuning wil geven aan de club. Bij wat ook móóg gebeuren en hoeveel wedstrijden er met óf zonder publiek gespeeld mogen worden; jij staat in voor- en tegenspoed achter Sparta! Je kiest hiermee ook dat je niet gecompenseerd wilworden voor wedstrijden die je in het komende seizoen eventueel moet missen!

Seizoenkaart SP-AR-TA
De seizoenkaart SP-AR-TA is voor supporters die de club ook komend seizoen steunen, maar dit op de voorwaarde doen dat er minimaal 10 thuiswedstrijden van Sparta bezocht kunnen worden. Dit houdt in dat voor elke wedstrijd, minder dan 10 thuiswedstrijden, je aan het einde van het seizoen een compensatie ontvangt van 1/17e deel van de aanschafprijs.

Voorbeeld:
Als je 7 thuiswedstrijden, vanwege overheidsmaatregelen, hebt kunnen bezoeken compenseren wij jou voor 3/17e deel van jouw aanschafprijs. De maximale compensatie bedraagt 40% van de aanschafprijs. De grens van tien wedstrijden is gekozen, omdat het omslagpunt voor een seizoenkart versus de aankoop van losse toegangskaarten normaal gesproken rond de tien wedstrijden ligt. Voor beide opties geldt dat als je vóór 1 juli jouw seizoenkaart verlengt dat je dan geen prijsverhoging hoeft te betalen.

Komt er dit seizoen ook losse kaartverkoop?

Sparta Rotterdam zal zich, net als alle andere evenementenlocaties, moeten aanpassen qua toegangsbeleid in het nieuwe voetbalseizoen. Het kan dan ook mogelijk zijn dat er stoelen vrijgehouden moeten worden, dat u op een andere stoel moet plaatsnemen of dat er niet voldoende stoelen beschikbaar zijn om iedereen toe telaten. Hier is nog geen duidelijkheid over. Daarom zullen bij thuiswedstrijden waar beperkte capaciteit is als eerste de supporters meteen seizoenkaart ‘In voor- en tegenspoed’ recht op toegang krijgen en daarna de houders van een seizoenkaart ‘SP-AR-TA’.Als er beperkt plaats is zal Sparta géén losse kaartverkoop starten voor thuiswedstrijden. Ook de tarieven voor eventuele losse kaartverkoop zijn nog niet vastgesteld. Dezeprijsstelling zal ook afhankelijk zijn van de beschikbaarheid waarbij het niet uitgesloten is dat bij beperkt aanbod dit tarief dan ook hoger zal zijn dan gebruikelijk.

Kan ik plaatsnemen op mijn gekochte plaats?

Het is mogelijk dat er stoelen vrijgehouden moeten worden, waardoor je op een andere stoel of tribune dient plaats te nemen. Op dit moment is daar nog geen duidelijkheid over.

Tot wanneer is mijn eigen plaats gereserveerd?

Jouw huidige plaats is gereserveerd tot en met 30 juni a.s.. Vanaf zaterdag 4 juli start de verkoop van de niet-verlengde plaatsen.

Wat heb ik nodig om mijn seizoenkaart in de Sparta Fanshop te verlengen?

Met de verzonden brief voor de seizoenkaartverlenging kan je terecht in de Sparta Fanshop. Belangrijk is wel om jouw gegevens goed te controleren en aan te vullen waar mogelijk.

Kan ik ook na de adviesdatum langskomen in de Sparta Fanshop?

Het is mogelijk om op een latere datum langs te komen. We vragen wel om, als je langskomt in de Sparta Fanshop, niet voor de adviesdatum langs te komen. Ook de zaterdagen zijn vaak druk, dus mocht het op een doordeweekse dag mogelijk zijn, dan heeft dat onze dringende voorkeur om wachtrijen zoveel als mogelijk te beperken.

Hoe verleng ik mijn seizoenkaart op www.spartakaartje.nl?

Dit kan door in te loggen met jouw klantnummer op www.spartakaartje.nl en na het inloggen te klikken op jouw naam. Klik vervolgens op het tabblad SeizoenClubCard. Daarna selecteer je jouw seizoenkaart(en) en klik je op verleng. Maak vervolgens een keuze tussen de twee soorten seizoenkaarten en doorloop het betalingsproces. Na afloop ontvang je hier per e-mail een automatische bevestiging van.

Klik hier voor het stappenplan.

Is het mogelijk om een extra of nieuwe seizoenkaart(en) te kopen?

Het is mogelijk om extra of nieuwe seizoenkaarten te kopen. Echter geldt dan wel dat de keuze beperkt is, omdat veel seizoenkaarthouders tot en met 30 juni 2020 hun eigen plaats mogen verlengen.

Vanaf de start van de verkoop zijn de volgende plaatsen beschikbaar:
- 250 Denis Neville-tribune plaatsen (uitsluitend bij de Sparta Fanshop)
- Kasteeltribune vooral beschikbare plekken op vak 23 en 24A/B.
- Tonny van Ede-tribune vooral beschikbare plekken op vak 1A/B en beperkt op vak 2.
- 250 Bok de Korver-tribune plaatsen (uitsluitend bij de Sparta Fanshop)

Het lukt niet om een extra seizoenkaart te bestellen voor de Denis Neville-tribune online. Wat doe ik fout?

Vanaf zaterdag 4 juli is het wel mogelijk om online een seizoenkaart voor deze tribune aan te schaffen. Tot die tijd is het uitsluitend mogelijk in de Sparta Fanshop.

Welke tarieven gelden voor de seizoenkaarten komend seizoen?

Ik bestel mijn seizoenkaart online, maar het systeem loopt vast. Wat moet ik doen?

Mocht er iets misgaan tijdens het bestelproces, dan kan dat meerdere oorzaken hebben. Houd er rekening mee dat het systeem de bestelling 30 minuten in het winkelwagentje vasthoudt, voordat jij de reservering weer kan zien en het opnieuw kan proberen. Mocht dit wederom niet lukken, dan kan je het beste contact opnemen via ticketing@sparta-rotterdam.nl Vermeld in een e-mail jouw klantnummer, NAWgegevens en tegen welk probleem je aanloopt.

Is er een mogelijkheid om mijn seizoenkaart via incasso of in termijn te betalen?

Allebei de opties zijn helaas niet mogelijk.

Vanaf welke geboortedatum geldt de 65+ prijs?

De prijs voor 65+’ers geldt voor supporters die op 1 juli 2020 65 jaar of ouder zijn.

Voorbeeld:
Ben je geboren op 3 juli 1955, dan ben je op 1 juli nog 64 jaar en kom je niet in aanmerking voor het 65+ tarief.

Is het mogelijk om te veranderen van tribune?

Dat is mogelijk, echter is er wel beperkte beschikbaarheid. Het beste kan je dit regelen in de Sparta Fanshop. Bekijk de actuele openingstijden van de Sparta Fanshop op www.spartafanshop.nl/openingstijden 

Tot welke wedstrijden biedt mijn seizoenkaart toegang?

Dit is vanwege de overheidsmaatregelen niet op voorhand al te benoemen. Sparta is afhankelijk van de maatregelen vanuit de overheid. De seizoenkaarthouders worden hier gedurende het seizoen van op de hoogte gehouden.

Kan ik met een seizoenkaart extra kaarten bijkopen voor thuiswedstrijden?

Het is mogelijk dat Sparta Rotterdam het voetbalseizoen 2020/2021 geen of beperkte losse kaartverkoop heeft. Dit is afhankelijk van de overheidsmaatregelen en voorschriften.

Kan ik mijn seizoenkaart(en) nog annuleren, nadat ik deze besteld heb?

Het is niet mogelijk om jouw bestelde seizoenkaart(en) te annuleren. Zodra je de seizoenkaart bestelt, ga je een overeenkomst aan met Sparta. Deze overeenkomst is niet tussentijds op te zeggen.

Is het mogelijk om een factuur te ontvangen voor de bestelling van mijn seizoenkaart?

Helaas is dit niet mogelijk.

Ik wil een gezinskaart bestellen. Waar kan ik dat doen?

Een gezinskaart bestellen is uitsluitend mogelijk in de Sparta Fanshop. Gezinskaarten bevinden zich op de Bok de Korver-tribune en zijn te koop vanaf € 215,- (1 volwassene en 1 kind). Belangrijk is om van alle gezinsleden een kopie legitimatiebewijs mee te nemen.

Online een gezinskaart bestellen is niet mogelijk. Bij bezoek aan thuiswedstrijden is het met de gezinskaart uitsluitend mogelijk om naast elkaar plaats te nemen.

Het afgelopen seizoen had ik geen seizoenkaart, maar komend seizoen neem ik er wel één. Wat moet ik doen?

Het is mogelijk om een nieuwe seizoenkaart voor de Kasteeltribune (vooral vak 23/24A/24B) en Tonny van Ede-tribune (vak 1A/1B/2) aan te kopen via www.spartakaartje.nl In de Sparta Fanshop kan je terecht voor nieuwe seizoenkaarten op alle tribunes (zo lang de voorraad strekt).

Het advies is om een bestelformulier vooraf uit te printen en alvast in te vullen. Mocht je geen printer hebben, dan zijn deze formulieren uiteraard ook beschikbaar in de Sparta Fanshop. Vergeet je legitimatiebewijs niet!

Ik heb een seizoenkaart gekocht met (65+ of 0 t/m 18 jaar tarief). Kunnen andere personen ook gebruik maken van deze seizoenkaart?

Een seizoenkaart tegen een lager tarief (65+ of 0 t/m 18 jaar) geeft alleen toegang voor personen uit de desbetreffende leeftijdsgroep. Een persoon die niet in deze categorie valt kan hier dus geen gebruik van maken.

Kan ik mijn seizoenkaart na 30 juni nog verlengen?

Alle reserveringen verlopen om 23:59 uur op dinsdag 30 juni 2020. Het kan dus zijn dat je stoel na deze datum niet meer beschikbaar is. Vanaf woensdag 1 juli gaan de nieuwe (verhoogde) prijzen voor de seizoenkaarten in. Wel is het uiteraard mogelijk om een seizoenkaart aan te vragen en de vrijgekomen plaatsen vanaf zaterdag 4 juli te bekijken op www.spartakaartje.nl of in de Sparta Fanshop

Is het mogelijk om een parkeerkaart te kopen?

Het is helaas niet mogelijk om een parkeerkaart te kopen.

Is het mogelijk om een seizoenkaart voor iemand anders aan te schaffen?

Ja, dat is mogelijk in de Sparta Fanshop. Belangrijk daarbij is wel om een (kopie) legitimatiebewijs mee te nemen, voor wie de seizoenkaart bestemd is.