fbpx

Miko Koffie X RMC

Binnen deze rubriek delen wij good practices waarbij leden van onze Business Club elkaar via Sparta hebben gevonden en/of zaken met elkaar doen.

Voor een nieuwe reeks verhalen binnen onze rubriek ‘Rood-Wit verbindt’ zitten we deze week aan tafel met Marcel van Andel van Miko Koffie Nederland en Rob Bouman van de Rotterdamse Mobiliteit Centrale (RMC).

Beide heren kenden elkaar al uit het verleden, maar troffen elkaar opnieuw op Het Kasteel. Het eerste zakelijke ‘Miko x RMC’ contactmoment werd, onder het genot van kopje Miko-koffie, gelegd tijdens een bijeenkomst van MKB Rotterdam in de Perskamer op het Sparta-Stadion. Na een aantal vervolgmomenten heeft Miko RMC weten te overtuigen, waardoor laatstgenoemde momenteel gebruikt maakt van de koffie en dienstverlening van Miko. De samenwerking begon relatief klein en beide partijen leerden elkaar verder kennen bij Sparta. Inmiddels is de samenwerking uitgegroeid naar een grote landelijke samenwerking, want bij RMC drinkt iedereen de koffie van Miko. Daarnaast vinden beide partijen elkaar in de maatschappelijke betrokkenheid, Miko met hun fairtrade labels en RMC met sponsoractiviteiten voor mensen die door leeftijd of beperking meer moeite hebben om actief deel te nemen aan de samenleving.

Rob Bouman, Manager Algemene Zaken bij RMC, is al sinds zijn jongere jaren te vinden bij Sparta Rotterdam. Eerst achterop de fiets bij zijn vader naar de thuiswedstrijden op de publiekstribune en hedendaags als logehouder (33-34) samen met een aantal andere mooie bedrijven. Rob Bouman volgt de Kasteelclub altijd, bij zowel uit- als thuiswedstrijden. ‘In het verleden hebben we veel moois mogen doen in samenwerking met Sparta. Zo hebben wij bijvoorbeeld onder Alex Pastoor een spelersbus mogen ontwerpen. Ik ben vaak aanwezig bij evenementen van de Sparta Business Club en daar heb ik veel mensen leren kennen. Binnen Sparta, maar ook daarbuiten, zou ik mezelf omschrijven als een echt netwerkdier. Op deze manier is eigenlijk ook de relatie met Miko Koffie Nederland ontstaan en verder gegroeid. De betrokkenheid die wij hier binnen Sparta ervaren is elke keer weer een genot, daarom zijn wij al jaren betrokken bij de club.’

Marcel van Andel, National Accountmanager bij Miko Koffie, vult aan: ‘Ik kende Rob al vanuit het verleden in mijn netwerk. Dat is alleen maar sterker geworden door de bijeenkomsten hier bij Sparta. Destijds was er een bijeenkomst in de persruimte van Het Kasteel en daar is de bal eigenlijk (opnieuw) gaan rollen. Echter was de samenwerking niet vanzelfsprekend, want Miko heeft zich eerst nog moeten bewijzen aan RMC. Want hoe goed de contacten dan ook mogen zijn, wij moeten het wel gewoon waarmaken.’

Miko Koffie, dat al 200-jaar koffie brandt, levert maatwerk en technische dienstverlening op verschillende schaalgroottes, want: ‘’Achter elke voordeur wordt koffie gedronken, en zo ook bij RMC.’’ De Rotterdamse Mobiliteit Centrale (RMC) staat voor het organiseren van mobiliteit. De dienstverlening houdt de klanten in beweging en biedt ze de vrijheid om te gaan en staan waar zij willen. Van personenvervoer tot grote evenementen, bij RMC staat de klant altijd hoog in het vaandel.