fbpx
Home » Veelgestelde vragen 21/22

Veelgestelde vragen 21/22

09 mei 2022 - 15:00
Ik wil graag een seizoenkaart overnemen van een supporter. Kan dat?

Een seizoenkaart van iemand overnemen is mogelijk. Je dient dit in de Fanshop te doen. Wel is het dan nodig dat de huidige seizoenkaart (kopie) mee komt en dat we de gegevens van de nieuwe persoon daar ontvangen inclusief een kopie legitimatiebewijs.

Ik wil graag het normale tarief betalen i.p.v. 67+ of 0 t/m 18 jaar. Is dit mogelijk?

Dit kan alleen als u in de Fanshop uw seizoenkaart gaat verlengen, geef dit VOOR het verlengen duidelijk aan bij de betreffende medewerker, dan wordt hier rekening mee gehouden en krijgt u de pas iets later thuisgestuurd

Hoe verleng ik mijn gezinskaart?

Gezinskaarten kunnen online (via www.spartakaartje.nl) NIET verlengd worden. Ze kunnen uitsluitend verlengd worden in de Sparta Fanshop. Indien je te ver van de Sparta Fanshop woont om langs te komen vragen we je een email te sturen naar ticketing@sparta-rotterdam.nl om een alternatieve verlengwijze te bespreken.

Ik heb mijn seizoenkaart online besteld en betaald, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik nu doen?

In sommige gevallen worden onze bevestigingsmails gezien als SPAM. Controleer eerst je SPAM-box. Nog steeds geen e-mail? Stuur dan een mail naar ticketing@sparta-rotterdam.nl met de volgende gegevens: voor-en achternaam, geboortedatum en relatienummer.

Wat is het verschil tussen een Seizoenkaart en Clubcard?

Een Clubcardhouder heeft het recht om een kaart te kopen voor de thuiswedstrijden van Sparta Rotterdam, maar de Clubkaart is geen entreebewijs op zich. Met een Seizoenkaart heb je toegang tot alle thuiswedstrijden in de competitie, tot 1/8 finale beker en playoffs na het seizoen. Tevens kan je met jouw seizoenkaart ook (extra) kaarten kopen voor zowel de thuis- als uitwedstrijden.

Ik wil mijn seizoenkaart verlengen maar hij is niet zichtbaar bij ‘Mijn seizoenkaarten’. Wat moet ik doen?

Is jouw seizoenkaart niet zichtbaar in je Sparta account? Dan kan het zijn dat je jouw aankooprecht uit handen hebt gegeven, doordat je jezelf hebt gekoppeld aan een vriend/familielid. Controleer dit onder het kopje 'Familie / Vrienden koppelen'. Alleen de hoofdboeker kan seizoenkaarten verlengen. Wil je dit liever zelf doen? Ontkoppel jezelf dan uit de groep bij ‘Familie / Vrienden koppelen. Vervolgens zie je jouw eigen seizoenkaart wel staan bij ‘Mijn seizoenkaarten’ en kun je deze verlengen.

Ik wil mijn seizoenkaart verlengen maar kan niet inloggen/registreren. Wat moet ik doen?

Registreren: Voor seizoenkaarthouders die hun seizoenkaart willen verlengen en hun account nog niet geregistreerd hebben is het noodzakelijk dat je dat eerst doet. Klik HIER, kies voor de optie ‘Ik ben bekend bij de club’, vul je relatienummer in (deze staat vermeld op jouw seizoenkaart en begint met 12, 93 of 94), vul je postcode in en klik vervolgens op controleren. Check hierna je gegevens en vul indien noodzakelijk aan. Rond de registratie af door onderaan op ‘registratie voltooien’ te klikken. Vervolgens krijg je een email bij het door ons bekende emailadres om jouw account te registeren. Hierin klik je op ‘Mijn account registreren’ waarna je wordt gevraagd een wachtwoord aan te maken. Deze kun je hierna gebruiken in combinatie met je e-mailadres om in te loggen op www.spartakaartje.nl om vervolgens je seizoenkaart te verlengen.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer: Indien je niet (meer) kunt inloggen omdat je jouw wachtwoord niet meer weet kun je door HIER te klikken jouw wachtwoord opnieuw aanmaken.

Ik heb mijn seizoenkaart nog niet ontvangen?

Heb je jouw seizoenkaart (online) verlengd? Wacht nog tot eind juni. Mocht je de seizoenkaart dan nog niet ontvangen hebben, neem dan contact op met ticketing@sparta-rotterdam.nl
Vermeld in de mail a.u.b. uw klantnummer, volledige naam en geboortedatum.

Heb je een nieuwe seizoenkaart gekocht? Het versturen van de seizoenkaart kan tot twee werkweken duren nadat de bevestiging is ontvangen. Mocht je de seizoenkaart dan nog niet ontvangen hebben, neem dan contact op met ticketing@sparta-rotterdam.nl

Vermeld in de mail a.u.b. uw klantnummer, volledige naam en geboortedatum.

Seizoenkaart Denis Neville

Het is niet mogelijk om (extra) seizoenkaarten voor Denis Neville tribune aan te schaffen aangezien deze uitverkocht is. Alle niet verlengde plaatsen zullen voor deze tribune, alleen online, in de verkoop gaan op 15 juni

Kan ik op een wachtlijst komen te staan voor een seizoenkaart?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Is het mogelijk om nieuwe of extra seizoenkaarten te kopen?

Nee, momenteel zijn alle seizoenkaarten uitverkocht. Vanaf 15 juni gaan de niet-verlengde seizoenkaarten in de verkoop.

Hoe kan ik mijn seizoenkaart verlengen?

Het is vanaf dinsdag 30 april mogelijk om jouw seizoenkaart te verlengen! Dit kan via www.spartakaartje.nl of in de Sparta Fanshop.

Sparta Fanshop
Als je kiest om jouw seizoenkaart te verlengen in de Sparta Fanshop vragen we je om met het volgende rekening te houden:

  • Neem je huidige seizoenkaart óf deze brief mee;
  • Neem je legitimatiebewijs mee (hier kan om gevraagd worden);
  • De Fanshop is geopend van dinsdag t/m zaterdag van 11.00 – 17.00 uur;
  • Je kan in de Fanshop contant of per PIN betalen;
  • In de meeste gevallen krijg je jouw nieuwe seizoenkaart gelijk mee*;
  • Op zondag 19 mei (Sparta – Heerenveen) is het NIET mogelijk je kaart te verlengen.

 * (Bij drukte en/of wijzigingen van gegevens wordt de seizoenkaart alsnog later opgestuurd)

Online Verlengen via www.spartakaartje.nl
Als je kiest om jouw seizoenkaart online te verlengen via www.spartakaartje.nl moet je twee stappen doorlopen:

Stap 1: Account Activeren
Als je dit nog niet gedaan hebt moet je eerst onderstaande stappen volgen. Als je dit al gedaan hebt kan je direct doorgaan naar Stap 2.

  • Activeer als eerste je account op onze (nieuwe) website;
  • Klik op Inloggen;
  • Kies voor ‘Eerste keer inloggen’ Account activeren;
  • Kies voor ‘Ik ben bekend bij de club’;
  • (Maak GEEN nieuw account aan, kies NIET voor ‘Ik wil mij registreren)
  • Vul jouw relatienummer in dat bovenaan deze brief staat en vul je Postcode in;
  • Controleer je gegevens, vul je e-mailadres in en eventueel je telefoonnummer (als deze nog niet bekend is) en klik op ‘Registratie voltooien’.
  • Je krijgt dan een e-mail om jouw account definitief te activeren door op de link te klikken.

Stap 2: Seizoenkaart verlengen

  • Klik op ‘Seizoenkaart Verlengen’ dat je direct op spartakaartje.nl ziet staan;
  • Kies de seizoenkaart die je wilt verlengen;
  • Klik op ‘Verder’ en rond je betaling af, dit kan met iDeal of Creditcard;
  • Je krijgt de seizoenkaart voor 1 augustus 2024 per post opgestuurd.

Belangrijk is te melden dat als jij in een groep zit met andere supporters of familieleden dat alleen de ‘Hoofdboeker’ de kaarten kan verlengen. Wil je dit zelf doen, klik dan eerst op ‘Familie/Vrienden koppelen’ en ontkoppel jezelf (tijdelijk) uit de groep.

Jouw seizoenkaart kan je verlengen tot en met woensdag 5 juni 2024, 17.00 uur.

Krijg je nog iets extra’s bij bestelling van de seizoenkaart?

Ja, bij bestelling van de seizoenkaart ontvang je een klein presentje.

Wanneer komen de niet-verlengde plaatsen beschikbaar?

Op zaterdag 15 juni start om 9:00 uur via www.spartakaartje.nl de verkoop van de niet verlengde seizoenkaarten. Vanaf 11:00 uur is er ook verkoop in de Sparta Fanshop.

Let op: Er is géén verkoop voor de Denis Neville-tribune in de Fanshop, dit kan uitsluitend online.

Tot wanneer is mijn eigen plaats gereserveerd?
Tot en met woensdag 5 juni 2024 (17:00 uur) is het mogelijk om je huidige plaats te verlengen. Daarna is jouw plaats niet meer gegarandeerd. De kaarten die niet verlengd worden gaan op zaterdag 15 juni in de verkoop.
Wat heb ik nodig om mijn seizoenkaart te verlengen in de Sparta Fanshop?

Met de verzonden brief voor de seizoenkaartverlenging of jouw huidige seizoenkaart kan je terecht in de Sparta Fanshop. Belangrijk is wel om jouw gegevens goed te controleren en aan te vullen waar mogelijk. Wij verzoeken je om (een kopie van) je legitimatiebewijs mee te nemen. 

Welke tarieven gelden voor de seizoenkaarten komend seizoen?

Ik bestel mijn seizoenkaart online, maar het systeem loopt vast. Wat moet ik doen?

Mocht er iets misgaan tijdens het bestelproces, dan kan dat meerdere oorzaken hebben. Houd er rekening mee dat het systeem de bestelling 30 minuten in het winkelwagentje vasthoudt, voordat jij de reservering weer kan zien en het opnieuw kan proberen. Mocht dit wederom niet lukken, dan kan je het beste contact opnemen via ticketing@sparta-rotterdam.nl Vermeld in een e-mail jouw klantnummer, NAW-gegevens en tegen welk probleem je aanloopt.

Is er een mogelijkheid om mijn seizoenkaart via incasso of in termijnen te betalen?

Dit is mogelijk via iDEAL in3. Hiermee kan je jouw seizoenkaart in drie termijnen betalen, zonder extra kosten. Je dient wel eerst een account bij iDEAL aan te maken.

Klik hier voor meer informatie.

Vanaf welke geboortedatum geldt de 67+-prijs?

De prijs voor 67+’ers geldt voor supporters die op 1 juli 2024 67 jaar of ouder zijn. Voorbeeld: Ben je geboren op 3 juli 1957, dan ben je op 1 juli nog 66 jaar en kom je niet in aanmerking voor het 67+ tarief. 

Is het mogelijk om te veranderen van tribune?

Op dit moment niet. Nieuw dit seizoen zijn de verplaatsingsdagen. Voor iedereen die zijn of haar seizoenkaart heeft verlengd is het mogelijk om (indien mogelijk, geen garantie) te verplaatsen van tribune en/of vak. Tegen inlevering van jouw verlengde seizoenkaart 24/25 kan je met voorrang verplaatsen als er stoelen zijn vrijgekomen. We rekenen dan geen extra administratie of verplaatsingskosten.

Uiteraard betaal je wel het verschil tussen jouw eerder gekochte kaart en je nieuwe plaats. De verplaatsingsdagen zijn alleen mogelijk in de Fanshop met jouw nieuwe seizoenkaart op:

Zaterdag 8 juni 2024, 11:00 – 15:00 uur
Woensdag 12 juni 2024, 13:00 – 17:00 uur

Tot welke wedstijden biedt mijn seizoenkaart toegang?

Je seizoenkaart geeft toegang tot alle 17 thuiswedstrijden van de Eredivisie en de thuisduels tot en met de 1/16 finale van de KNVB-beker.

Kan ik met een seizoenkaart extra kaarten bijkopen voor thuiswedstrijden?

Het is mogelijk om met een seizoenkaart losse kaarten bij te kopen. Vanwege het aantal verkochte seizoenkaarten zal de verkoop van losse kaarten echter zeer beperkt zijn.
Ook voor uitwedstrijden kunnen kaarten (indien beschikbaar) gekocht worden.

Kan ik mijn seizoenkaart(en) nog annuleren, nadat ik deze besteld heb?

Het is niet mogelijk om jouw bestelde seizoenkaart te annuleren. Zodra je de seizoenkaart bestelt, ga je een overeenkomst aan met Sparta. Deze overeenkomst is niet tussentijds op te zeggen.

Is het mogelijk om een factuur te ontvangen voor de bestelling van mijn seizoenkaart(en)?

Helaas is dit niet mogelijk.

Seizoenkaarten vallen bij Sparta Rotterdam onder publiekstribune-kaarten en deze zijn in beginsel bestemd voor consumenten (supporter) en niet voor zakelijke relaties en/of bedrijven. De consument (supporter) kan de orderbevestiging via e-mail, PIN-bon of kwitantie gebruiken als betaalbewijs/bewijsstuk voor de betaling van de seizoenkaart.

Het is wel mogelijk om een seizoenkaart op bedrijfsnaam te kopen, echter geldt dan altijd het reguliere tarief (geen 67+ of jeugdkorting) en hiervoor worden geen aparte btw-facturen verstrekt.

Ik wil een gezinskaart bestellen. Waar kan ik dat doen?

Momenteel is het niet mogelijk om een gezinskaart te bestellen. De Bok de Korver tribune is uitverkocht.

Ik heb een seizoenkaart gekocht met 67+ of 0 t/m 18 jaar tarief. Kunnen andere personen ook gebruik maken van deze seizoenkaart?

Een seizoenkaart tegen een lager tarief (67+ of 0 t/m 18 jaar) geeft alleen toegang voor personen uit de desbetreffende leeftijdsgroep. Een persoon die niet in deze categorie valt kan hier geen gebruik van maken.

Kan ik mijn seizoenkaart na dinsdag 5 juni nog verlengen?

Alle reserveringen verlopen op dinsdag 5 juni om 17:00 uur. Het kan dus zijn dat je stoel na deze datum niet meer beschikbaar is. De vrijgekomen plaatsen komen vanaf zaterdag 15 juni in de verkoop. 

Is het mogelijk om een seizoenkaart aan te schaffen voor iemand anders?

Op 15 juni komen de niet-verlengde seizoenkaarten in de verkoop. Vanaf dit moment is het mogelijk om in de Sparta Fanshop voor iemand anders aan te schaffen. Belangrijk daarbij is wel om een (kopie) legitimatiebewijs mee te nemen, voor wie de seizoenkaart bestemd is.

Is het mogelijk om een parkeerkaart te kopen?

Het is helaas niet mogelijk om een parkeerkaart te kopen.

Kan ik een MiVa-seizoenkaart kopen?

Op dit moment is er een wachtlijst voor een MiVa-seizoenkaart i.v.m. de beperkte capaciteit. Wil je op de wachtlijst komen, mail dan naar ticketing@sparta-rotterdam.nl