B&G Hekwerk x Buitengewoon
Het commerciële team van Sparta Rotterdam wilt dankzij een verbindende rol ook op zakelijk gebied een meerwaarde zijn voor leden van haar Business Club. Tal van samenwerkingen kwamen via Sparta Rotterdam tot stand. B&G Hekwerk en Buitengewoon raakten afgelopen seizoen in gesprek tijdens een business lunch op Het Kasteel. Inmiddels hebben zij gezamenlijk al drie projecten afgerond.
Joost de Jong, directeur van Buitengewoon, vertelt over de vruchtbare samenwerking: “Buitengewoon is een one-stop-shop die bedrijven in heel Nederland ontzorgt op het gebied van aanleg en onderhoud van buitenterreinen. Tijdens een business lunch bij B&G Hekwerk in het stadion raakte ik in gesprek met Jeffrey Luth, accountmanager van B&G. Al snel bleek dat wij veel voor elkaar konden betekenen, zeker omdat ik vaak werk op terreinen waar hekwerk nodig is.”
Official Business Partner B&G Hekwerk is een vooraanstaande leverancier van onder andere hekwerk, schuif- en draaipoorten. Commercieel directeur Ron Bakker probeert de samenwerking met Buitengewoon wederkerig te laten zijn: “Wij hebben ook te maken met projecten waarbij er meer wordt gevraagd dan alleen hekwerk. Toen Jeffrey mij vertelde over zijn kennismaking met Joost werden we direct enthousiast, omdat deze samenwerking voor beide partijen heel interessant is.”
De rol van Sparta Rotterdam is voor beide heren onbetwist. Joost: “Het is altijd makkelijker schakelen als je een gezicht bij een bedrijf hebt. Dankzij eerdere kennismakingen in een ongedwongen sfeer bij Sparta kreeg ik een gezicht bij B&G Hekwerk. Ik bel geen bedrijf op, maar een persoon. Sparta versterkt die relatie alleen maar.” Ook Ron bewierookt de functie van Sparta: “Om te weten hoe iemand in de wedstrijd zit moet je elkaar leren kennen. Er moet een match zijn en het moet passen qua filosofie van ons bedrijf. Omdat je elkaar treft op onder andere de business club evenementen kom je daar heel snel achter.”
Joost vult aan: “Het is fijn dat je bij Sparta eerst met een biertje in de hand lekker kan ouwehoeren over allerlei randzaken en natuurlijk over Sparta zelf. En dat dan aan het einde van het gesprek blijkt dat je elkaar zakelijk kunt versterken. Dat werkt veel beter dan koude acquisitie. Sparta faciliteert daarin door het organiseren van business club evenementen.” Ron: “Iedereen vindt het irritant om met koude acquisitie benaderd te worden. Het heeft veel meer waarde om elkaar eerst beter te leren kennen zodat er daarna mogelijk iets uit voortvloeit. Dankzij Sparta leer je elkaar snel kennen en weet je ook meteen of iemand benaderbaar is.”
“Door op Het Kasteel kennis met elkaar te maken kan je, zodra je zaken met elkaar gaat doen, een paar stappen overslaan. Je hebt een gezicht bij een bedrijf, je snapt de kernwaarden van elkaar waardoor je veel eerder tot het zaken doen komt. De lijntjes zijn veel korter.” Vertelt Joost.
Ron prijst de actieve houding van Sparta: “Wat wij ervaren bij Sparta is dat het commerciële team heel goed snapt wat de zakelijke wereld wilt. Het voetbal is aangenaam, het is hier altijd gezellig, maar daarnaast is Sparta heel actief bezig met verbinden. Ze koppelen veel bedrijven aan elkaar en uiteindelijk is het aan die bedrijven om een klik te creëren. Die actieve rol helpt bedrijven echt verder. Onze ervaring is dat dit bij andere clubs anders is.” Joost kan zich daarin volledig vinden: “Ik ben het helemaal eens met Ron. Sparta is veel meer bezig met een meerwaarde te zijn voor haar sponsoren, dan puur het vullen van business seats. De sfeer is ongedwongen en iedereen kan makkelijk met elkaar gedijen.”