Benefietwedstrijd levert ruim 120.000 euro op voor Hartstichting

10 mei 2016 - 00:00

De 'Benefietwedstrijd voor het leven' tussen Feyenoord en

Sparta Rotterdam, die op 24 maart werd gespeeld in De Kuip, heeft een

totaalbedrag opgeleverd van € 120.602,66 voor de Hartstichting.

Mark Koevermans (commercieel directeur Feyenoord), Manfred Laros

(algemeen directeur Sparta Rotterdam) en Johan Claassen (algemeen directeur

Opel Nederland) hebben afgelopen zondag voorafgaand aan de wedstrijd Feyenoord

– N.E.C. een cheque met dit schitterende bedrag overhandigd aan de

Hartstichting.

Met de opbrengst van de 'Benefietwedstrijd voor het leven'

zal de Hartstichting zoveel mogelijk extra automatische externe defibrillators

(AED's) toegankelijk maken voor burgerhulpverleners. Hiervoor zullen AED's aan

de buitenzijde van een gebouw worden geplaatst en worden aangemeld bij het

reanimatie-oproepsysteem, zodat opgeroepen burgerhulpverleners onderweg naar

een slachtoffer een AED kunnen oppikken.

De opbrengst is tot stand gekomen dankzij kaartverkoop, een

sms-actie, een diner voorafgaand aan de wedstrijd en een veiling van de

wedstrijdshirts.

Feyenoord, Sparta Rotterdam, Opel en de Hartstichting

bedanken iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan de totstandkoming van

deze schitterende opbrengst

Kijk voor meer informatie over het oproepsysteem of om je

aan te melden op www.opel.nl/voorhetleven. 

Manfred Laros (algemeen directeur Sparta Rotterdam), Mark Koevermans (commercieel directeur Feyenoord) en Johan Claassen (algemeen directeur Opel Nederland) overhandigen de cheque aan de Hartstichting.