fbpx
Home » Betaald voetbalclubs veilen unieke items tijdens Meer dan Voetbal-week

Betaald voetbalclubs veilen unieke items tijdens Meer dan Voetbal-week

06 juli 2020 - 11:58

Het Nederlands betaald voetbal organiseert van maandag 6 juli tot en met zondag 12 juli een bijzondere online veiling tijdens de Meer dan Voetbal-week. Alle 34 profclubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie stellen unieke items en arrangementen beschikbaar. De opbrengst van de voetbalveiling gaat naar de maatschappelijke projecten van de clubs.

In totaal worden er honderden items geveild ten behoeve van de clubfoundations. De 34 profclubs en de (oud)spelers stellen hiervoor verschillende attributen beschikbaar. Van gesigneerde voetbalshirts, gedragen voetbalschoenen en aanvoerdersbanden tot unieke ervaringen.

“Deze Meer dan Voetbal-week laat zien dat alle Nederlandse betaaldvoetbalclubs niet alleen de focus hebben op de sportieve prestaties, maar ook dat zij maatschappelijke projecten hoog in het vaandel hebben staan”, aldus Wesley Montijn van de Keuken Kampioen Divisie.

Namens de Eredivisie CV licht Aukje Geubbels toe: “Het goede en waardevolle werk van de clubfoundations in de maatschappij verdient het om meer aandacht krijgen. Het is fantastisch dat deze week is opgezet met alle 34 clubs. Hopelijk wordt het ook financieel een succes zodat er een mooi bedrag voor de foundations wordt opgehaald.”

Zo kan men bieden op de gesigneerde wedstrijdshirt van Dessers, Idrissi en Malen. Daarnaast zijn shirts met handtekeningen van de hele selectie beschikbaar en unieke exemplaren zoals het shirt van Ruud van Nistelrooij (50 jaar FC Den Bosch), Matthijs de Ligt (EK U17) en Arjen Robben (FC Groningen). Ook fans van keepers kunnen bieden op de handschoenen van onder andere Tim Coremans.

Benieuwd naar de Sparta gerelateerde items? Klik dan hier!

Opbrengsten naar maatschappelijke projecten

Alle opbrengsten van de voetbalveiling gaan uitsluitend naar de clubfoundations. Met de campagne laat het betaald voetbal zien dat de profclubs meer zijn dan voetbal. De 34 clubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie voeren jaarlijks tussen de 500 en 1.000 maatschappelijk projecten en activiteiten uit, gericht op onder andere het tegengaan van eenzaamheid, bevorderen van een gezondere levensstijl en begeleiding van mensen naar werk.

De Meer dan Voetbal-week is een nieuw initiatief van de Eredivisie CV, Coöperatie Eerste Divisie en de 34 betaald voetbalclubs. Een overzicht van alle veilingitems, arrangementen én maatschappelijke projecten van de Eredivisie- en Keuken Kampioen Divisieclubs is te bekijken op http://www.meerdanvoetbal.nl